Dag 3 - Mina föräldrar

Skulle ju egentligen skrivit detta igår, men jag hann inte eftersom jag jobbade!

Min föräldrar är dom bästa som finns, dom ställer alltid upp och finns där no matter what...

Mamma är en bya tjej Yrttivaara/Hakkas, hon fyller 50 år i januari, hon heter Margaretha men alla aäger maggan... hon och jag har kanske inte alltid dragit jämt, men jag älskar henne ändå...
Hon är den där överbeskyddande mamman som ibland kan va riktigt jobbigt men faktis mkt bra många gånger...vi är nästan för lika och har samma humör...blir lätt sur men de går fort över, som pappa skojjade och sa 1 gång "de enda du fått från din mamma är humöret" riktigt så illa äre väl kanske inte....men jag har trots allt fått mkt från mammas sida iaf...
Jag kommer ihåg en gång jag skulle sticka vantar å hon ville så gärna hjälpa...visst tänkte jag, men fick nog ångra de lite , för jag fick riva upp halva vanten för hon hade tappat maskor.... men hon försökte iaf :)


Pappa är också från byarna mäntyvaara/palohournas, han fyllde 50 år maj, Heter Paul, men dom flesta säger väl palle eller jotti...dom flesta vet nog vem han är:)
Jag är nog pappas flicka, har varit med han på skotertävlingar, folkracetävlingar åa llt annat....
Han bryr sig väldigt mkt om mig och min bror fast han kanske inte alla gånger visar de så tydligt, men jag känner det...
När jcg och micke var så så skyllde han alltid på att VI vill ha nya skotrar, mopeder, crossar, fyrhjulingar osv..men de va nog egentligen han som ville ha, han är rätt barnsligt min pappa...
Han ska alltid ha de värsta och bästa fast han kanske inte alltid vet hur allt funkar...
Som i början när vi hade dator å han skulle skriva "@" så kom de en hel rad å de såg ut ungerfär såhär "@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@" sen när han skrev så trodde man nästan han slog sönder tangent bordet:p men idag är han lite mer kunnig om datorer iaf :)




Jag älskar mina föräldrar så otroligt mkt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0